CDF之声|ABB集团CEO罗必昂:建设低碳社会需要政府、企业和社会共同努力

CDF之声|ABB集团CEO罗必昂:建设低碳社会需要政府、企业和社会共同努力
2022年03月06日 19:46 市场资讯

股市瞬息万变,投资难以决策?来#A股参谋部#超话聊一聊,[点击进入]

  来源:中国发展高层论坛

  过去的2021年,世纪疫情与国际变局持续交织,我国“两个一百年”奋斗目标历史交汇,中国与世界在激荡中复苏,企业和个人在磨砺中前行。

  这一年,在中国,许多行业与企业迎接着全新的发展机遇和行业趋势;这一年,为中国,世界500强与行业领先企业的商业领袖们变中求新、变中求进,深耕中国,携手共进,共创未来。

  今年的“CDF之声”栏目邀请参会代表分享过去一年来自己与所领导的企业、所在行业的经历以及他们的感悟。

  今天做客“CDF之声”的ABB集团CEO罗必昂(Björn Rosengren)

  罗必昂看到,在充满挑战的2021年,中国经济呈现出强劲的增长趋势,他表示,非常看好中国“十四五”规划瞄准的高质量发展、数字化转型和可持续发展前景。

  罗必昂指出,建设低碳社会、应对人口老龄化等挑战,需要政府、企业和社会的共同努力。在这一过程中,我们既要部署现有技术,也要持续开发新技术。

  他提到,ABB在华三十年来,积极扩大投资、拓展投资伙伴关系,同时通过技术创新,从多领域支持中国实现“双碳”目标,践行“在中国,为中国和世界”的发展战略。

  在中国,ABB支持扩大电动汽车充电基础设施,还帮助建设温室气体排放监测网络,在建筑和工业领域部署高效电机和变频器,以减少能源消耗,并与当地医院和生物技术公司合作,为医疗领域开发机器人解决方案。

  罗必昂对今年再度参与中国发展高层论坛感到荣幸,他预祝论坛取得圆满成功。

  以下为中英文原文:

  你好,很高兴再次与大家通过视频交流。

  2021年又是充满挑战的一年。中国经济再次呈现强劲增长,带来新的投资机会。

  我们非常看好中国“十四五”规划瞄准的高质量发展、数字化转型和可持续发展前景。

  自从ABB在华成立第一家合资企业,三十年来,我们始终坚持“在中国,为中国和世界”的发展战略。

  现在,中国不仅是ABB全球第二大市场,也是我们最重要的研发和制造中心之一。

  我们看到了许多新的投资机会。例如,去年,我们在深圳成立了一家电动交通科技公司。我们刚刚还增持了中国电动汽车充电方案供应商上海联桩的多数股权。

  我们也在拓展合作伙伴关系——前不久,我们宣布与中国领先的汽车零部件供应商华域汽车成立一家新的合资企业,以共同推动中国汽车行业智能制造。今年,我们在上海的机器人新工厂将落成投运,新工厂将采用机器学习以及其他数字化解决方案,用机器人制造机器人。

  建设低碳社会、应对人口老龄化等挑战,需要政府、企业和全社会的共同努力。

  我们既要部署现有技术,也要继续开发新的技术。

  作为世界第二大经济体,中国在应对气候变化方面发挥着关键作用。

  ABB是降低能源消耗、减少排放与废弃物领域的技术领导者,我们致力于支持中国实现“双碳”目标。

  在中国,我们支持扩大电动汽车充电基础设施,还帮助建设温室气体排放监测网络,在建筑和工业领域部署高效电机和变频器,以减少能源消耗,并与当地医院和生物技术公司合作,为医疗领域开发机器人解决方案。

  中国发展高层论坛是一个很好的交流与合作平台。我很荣幸今年再次参加这一论坛。预祝2022年中国发展高层论坛取得圆满成功!

  谢谢。

  Ni Hao. It is a great pleasure to address you here again.

  2021 was another challenging year. Once again, China’s economy showed its resilience with impressive growth and investment opportunities. 

  We are very optimistic about China’s 14th Five-Year Plan which focuses on high-quality development, digital transformation and sustainability.

  ABB set up its first manufacturing joint venture in China more than 30 years ago. Since then, our strategy has been “In China, for China and the world”. 

  Today, China is our second-largest market and one of our most important R&D and manufacturing centers.

  We see many new opportunities for investment. Last year, for example, we established an E-mobility technology company in Shenzhen. And we have just increased our majority stake in the Chinese EV charging technology provider Chargedot.

  We are also expanding our partnerships – we have just announced a new joint venture with HASCO, the leading Chinese automotive parts supplier. Together we aim to drive smart manufacturing in China’s automotive industry. And this year, we will open our new robotics factory in Shanghai. In this factory robots will assemble robots, using both machine learning and other digital solutions.

  To enable a low-carbon society and address challenges like aging populations, we need to work together: government, business and civil society. 

  We need to deploy available technologies and continue to develop new ones.

  As the world‘s second-largest economy, China is playing a key role in tackling climate change. 

  And as a leader in technologies that reduce energy consumption, emissions and waste, we at ABB are committed to supporting China’s “dual-carbon” goal.

  In China, we are supporting the expansion of the EV charging network, helping to build a monitoring network to detect greenhouse gas emissions, deploying high-efficiency electric motors and drives to reduce energy consumption in buildings and industries, and collaborating with local hospitals and bio-tech companies to develop robotic solutions for healthcare.

  I think the China Development Forum is a great platform both to share insights and engage with each other. I am honored to participate in the Forum once again this year. I wish you all the success  for the China Development Forum 2022!

  Thank you.

  新浪声明:所有会议实录均为现场速记整理,未经演讲者审阅,新浪网登载此文出于传递更多信息之目的,并不意味着赞同其观点或证实其描述。

海量资讯、精准解读,尽在新浪财经APP

责任编辑:张亚楠

人气榜
跟牛人买牛股 入群讨论
今日热度
问股榜
立即问股
今日诊股
产品入口: 新浪财经APP-股票-免费问股
产品入口: 新浪财经APP-股票-免费问股
产品入口: 新浪财经APP-股票-免费问股

APP专享直播

1/10

热门推荐

收起
新浪财经公众号
新浪财经公众号

24小时滚动播报最新的财经资讯和视频,更多粉丝福利扫描二维码关注(sinafinance)

7X24小时

  • 03-11 均普智能 688306 --
  • 03-11 兆讯传媒 301102 --
  • 03-10 哈焊华通 301137 15.37
  • 03-10 华融化学 301256 8.05
  • 03-10 何氏眼科 301103 42.5
  • 产品入口: 新浪财经APP-股票-免费问股
    新浪首页 语音播报 相关新闻 返回顶部